Ramowy rozkład dnia

RAMOWY ROZKŁAD DNIA GRUPY „KRASNOLUDKI”

07:00-08:45  - Zajęcia opiekuńcze. Inicjowanie rozmów z dziećmi, zabawy dowolne – stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci. Gry i zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne, badawcze służące realizacji programu wychowania przedszkolnego. Rozmowy w oparciu o oglądane ilustracje. Ćwiczenia ortofoniczne, słuchowe, gramatyczne itp. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz z dzieckiem zdolnym, zabawy integrujące grupę.
08:45-9:00 -    Poranne zabawy ruchowe. Przygotowanie do śniadania – czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience.
09:00-09:30 -  Śniadanie. Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz dbałości o zdrowie.
09:30-10:30 -  Realizacja zajęć edukacyjno-wychowawczych z całą grupą w oparciu o podstawę programową. Organizowanie zabaw twórczych i ruchowych zgodnie z tematyką zajęć. rytmika, zabawy w jęz. obcym nowożytnym przygotowujące dzieci do posługiwania się tym językiem. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna. Religia (na wniosek rodziców). Zabawy dowolne, zabawy konstrukcyjne, sensoplastyczne.
10:30-11:30  - Czynności samoobsługowe przed wyjściem (nauka ubierania się, wiązania sznurowadeł, zapiania guzików, suwaków – doskonalenie czynności). Zabawy swobodne w ogrodzie, zajęcia ruchowe, wycieczki i spacery –  poznanie środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola. 
11:45-12:00 -  Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe.
12:00-12:30 -  Obiad. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami. Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie.
12.30-12.50 -  Zabiegi higieniczne, przygotowanie do relaksu – nabywanie umiejętności samoobsługowych związanych ze zdejmowaniem i zakładaniem elementów garderoby.
12:50-14:20 -  Odpoczynek na leżakach przy muzyce relaksacyjnej, słuchanie bajek, baśni
14:20-14:50 -  Tworzenie różnorodnych sytuacji edukacyjnych sprzyjających twórczości plastycznej, muzycznej, ruchowej, werbalnej dzieci, praca indywidualna, zabawy w kącikach zainteresowań, zabawy w teatr, prace nauczycielki o charakterze obserwacyjnym. Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu.
14:50-15:00 -  Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience.
14:30-15:00 -  Podwieczorek – kultura spożywania posiłków.
14:50-16.00 -  Zabawy ruchowe, gry dydaktyczne, praca wyrównawcza, zajęcia w małych zespołach, omówienie z dziećmi wydarzeń dnia. Własna aktywność dzieci. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz z dzieckiem zdolnym.
16:00-17:00 -  Zabawy inicjowane przez dzieci w kącikach zainteresowań, porządkowanie sali. Zabawy dowolne w sali lub na powietrzu.

 

RAMOWY ROZKŁAD DNIA GRUPY „MUCHOMORKI”

07:00-08:40 -  Zajęcia opiekuńcze. Inicjowanie rozmów z dziećmi na bliskie im tematy. Zabawy samodzielne – tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój, zabawę w poczuciu bezpieczeństwa. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz praca z dzieckiem zdolnym. Zabawy integrujące grupę.
08:40-9:00 -    Poranne ćwiczenia gimnastyczne. Przygotowanie do śniadania – czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. Zabawy rytmiczne.
9:00-09:20 -    Śniadanie. Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych  oraz dbałości o zdrowie. Eksponowanie prac dyżurnych.
09:20-10:50 -  Zajęcia kierowane z całą grupą w oparciu o program wychowania przedszkolnego. Organizowanie zabaw twórczych, ruchowych, stymulujących rozwój dzieci zgodnie z tematyką zajęć. Zabawy z językiem obcym nowożytnym. Religia (na wniosek rodziców)
10:50-11:50 -  Czynności samoobsługowe przed wyjściem (nauka ubierania się, wiązania sznurowadeł, zapiania guzików, suwaków – doskonalenie czynności). Zabawy swobodne w ogrodzie, zajęcia ruchowe, zabawy tropiące, wycieczki i spacery, poznanie środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola.
11:50-12:00 -   Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe.
12.00-12.30 -   Obiad. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami. Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie. Praca dyżurnych, np. nauka nakrywania stołów do obiadu.
12.30-13.00 -   Relaks, słuchanie bajek, muzyki – wyciszenie.
13:05-14:45 -   Tworzenie różnorodnych sytuacji edukacyjnych sprzyjających twórczości plastycznej, muzycznej, ruchowej, werbalnej dzieci, praca indywidualna, zabawy dydaktyczne o charakterze poszerzającym temat, zabawy sensoplastyczne zabawy w ogrodzie przedszkolnym lub zabawy w kącikach zainteresowań, zabawy w teatr, prace nauczycielki o charakterze obserwacyjnym; Praca indywidualna z dziećmi – dostosowanie zadań do możliwości dzieci.
14:45-15:00 -   Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience.
15:00-15:20 -   Podwieczorek – kultura spożywania posiłków.
15:20-16.00 -   Zabawy ruchowe, gry dydaktyczne, praca wyrównawcza, zajęcia w małych zespołach, omówienie z dziećmi wydarzeń dnia. Własna aktywność dzieci. 
16:00-17:00 -   Zabawy przygotowujące do nabywania umiejętności szkolnych Zabawy inicjowane przez dzieci w kącikach zainteresowań, porządkowanie sali. Zabawy dowolne w sali lub na powietrzu.